En podcast/blogg om enkla tips för att få ett bättre ekonomiskt liv. Länkar som förekommer i blogginlägg är sponsrade samt innehåller affiliatelänkar. Vill du bli ekonomiskt oberoende så är det en bra start att börja med avsnitt #001.



onsdag 16 november 2016

Rensa ur förråden, bidra till bättre miljö och tjäna pengar! #002.

Jag har länkat till en sida där man kan köpa och sälja olika saker, man väljer själv om man vill använda sig utav den, jag tycker den är både smidig och enkel att använda sig utav.
Som jag nämnde i podcast avsnittet så föreslår jag att man tar sig tid denna veckan, en kväll eller helg för att sammanställa 3 olika lådor/högar som man märker med sälja, skänka, slänga/återvinna. Ta hjälp från hela familjen så blir det roligare :)

Steg 1 - börja med att ta allt som är trasigt att lägga i lådan slänga, är det något som måste till återvinningsstationen lägg det i en separat låda. Annat kan du försöka sortera på närmsta miljöstation.

Steg 2 - det som har något värde lägger du i säljlådan

Steg 3 - det du tror inte har något värde, lägg det i säljlåda nummer 2, lika bra att försöka sälja det och få in några kronor på det eller hur?

Steg 4 - lägg ut annonser på allt i säljlådan 1 och 2 på denna sida

Steg 5 - jag försöker sälja under november samt under våren. Det jag inte fått sålt på 2 försök, det skänker jag bort. Antingen via bortskänkes.se eller till second hand. Denna sidan tycker jag är enklast att använda, det är billigast för mig, man betalar en liten provision för att lägga upp annonsen. Ni kommer bidra till en bättre miljö där sakerna som du inte använder kommer till användning hos någon annan.

Mvh William Teodorson, Veckans Förslag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar