En podcast/blogg om enkla tips för att få ett bättre ekonomiskt liv. Länkar som förekommer i blogginlägg är sponsrade samt innehåller affiliatelänkar. Vill du bli ekonomiskt oberoende så är det en bra start att börja med avsnitt #001.



torsdag 10 november 2016

Investera i en shoppingväska och spara upp till 50,000kr.

I detta blogginlägget så har jag länkat till shoppingväskor som jag gillar eftersom dom är billiga och kan återanvändas många gånger om, man väljer själv om man vill investera i dom.

Som jag nämnde i podcasten så kan man spara en del pengar på att investera i en shoppingväska som kostar så lite som 10kr just nu. 


I podcasten tar jag upp ett exempel där plastpåsarna i butiken kostar 1,50kr styck som dom allra flesta slänger sina sopor i, det är både billigare och bättre att köpa sig en rulle med avfallspåsar inne i butiken, dom som jag köpte senast kostade ca 10kr för 25st, det blir 0,4kr/påse.

Det ligger i dagsläget som jag även nämnde ett förslag ifrån Naturvårdsverket där man vill att påsarna ska kosta 5kr styck, även i butiker där man får dom gratis idag, så som klädbutiker.
Jag sa i podcasten att det var under hösten 2016, men efter en närmare titt så ser jag att det är våren 2016 som man lade fram förslaget.

Räknar man med att en plastpåse skulle kosta 5kr och man köper 2st varje gång man handlar, ja då kommer du spara 10kr varje gång du går och handlar om du skulle ha investerat i en shoppingväska vilket kommer innebära en besparing på mer än 50,000kr om man räknar åren mellan 18 till 70år.

Det finns roligare samt bättre saker man kan använda dom pengarna till, eller hur?

Köper du fler än 2 påsar när du går och handlar? Handlar du mer än 2 gånger i veckan?

I så fall kommer du spara ännu mer på att investera i en eller flera shoppingväskor


Du bidrar även till en till bättre miljö då du kan återanvända väskorna.

Dessa väskor är dom billigaste jag har hittat när jag letat runt på nätet, ifall ni hittar ännu billigare så kommentera gärna. Som jag skrev i början, man väljer själv om man vill investera i dom.


Mvh William Teodorson, Veckans Förslag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar